dinsdag 15 november 2011

Krassen krassen krassen

Ik beken:  Af en toe koop ik een kraslot. Soms van een euro, soms wel van 2 euro en 2x per jaar van vijf euro. En ik geniet!
Ik zoek een lot uit, betaal hem en doe hem zorgvuldig in mijn portemonnee.
Onderweg naar de auto begint het al.
Stel he? Dat ik 10.000 euro zou winnen. Wat zal ik er eens mee doen??
Onderweg vergeet ik dat lot weer, maar de volgende keer als ik iets moet betalen, zie ik dat lot weer zitten. "stel dat ik win, dan gaan we met zijn allen naar EuroDisney' om vervolgens dat lot weer te vergeten.
En 's avonds ineens komt dat lot weer in mijn hoofd. "of zullen we een deel van de hypotheek aflossen?". En stel dat ik nu ineens 10 miljoen win? ja, dan weet ik het wel.
" Dan koop ik een grote caravan en gaan we een nieuw huis bouwen.  Met mooie woonkeuken op het zuiden. Met een  tafel waar je met 8 personen aan kunt zitten eten. Een grote gezellige woonkamer met een mooie hoekbank en een prachtige ouderwetse houtkachel..
De kinderen beide een mooie grote slaapkamer  met veel ruimte en zo
Een bibliotheek voor mij met allemaal boekenkasten met nieuwe en oude boeken. Mooi bureau in het midden, met een snelle pc erop. Fijne stoel, goede lamp en een drankkastje.
Buiten een omheining voor de honden. Een grote vijver achter en een tuinman die dit allemaal bij houdt......."
Ondertussen ben ik al lang in slaap gevallen. En dan denk ik nergens meer aan. Tot het moment dat ik dat kraslot weer zie. En dan begint het weer.....
Zo'n lot kan weken in mijn portemonnee zitten. En ik maar dromen. Geef ik een deel van het geld weg? Zo ja, aan wie?
Of geef ik een leuk feest!?
Weken gaat dit door, tot het moment dat ineens het lot opengekrast moet worden. En soms heb je geluk! Dan win ik een gratis lot! Of 2 euro of zo.
Dit geld wordt natuurlijk direct omgezet in 1 of 2 nieuwe loten. Zodat ik kan blijven dromen.
Als ik zo'n lot direct openkras, is er voor mij helemaal geen lol aan.
In december koop ik altijd zo'n decemberlot. Een soort adventkalender is dat. 31 hokjes openkrassen, voordat je weet of je prijs hebt. En trouw elke dag ééntje.... Kinderen vinden het erg spannend! En ik ook. Want bijna had je die hoofdprijs. bijna.....
Sommigen in mijn omgeving snappen me niet. Mijn pa wel. Die is net zo gek. 
En zouden mijn kinderen ook net zo gek zijn?

laat mij maar lekker dromen. Soms heb ik van 3 euro weken lol. Wie kan dat nog zeggen in deze tijden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten