woensdag 24 januari 2024

Herinnering

 Zomaar een herinnering van Diana Jaren geleden had ik “dienst” als diaken. Gerard van de Brug was nog onze predikant, zolang geleden was dat. Om een of ander reden ging dominee Ivo voor. Het was hoog zomer en het was harstikke warm. Iemand die in de kerk zat werd onwel van de warmte. Wie het was durf ik echt niet meer te zeggen. Ik weet wel dat hij netjes gekleed was want “dat doe je als je naar de kerk gaat”. Deze meneer is naar buiten gegaan, colbertje uit, glaasje water. Niets aan de hand. En dominee Ivo heeft zijn halve preek daar toen omheen gedraaid. Ik vond het zo mooi. Eerst deed hij zijn toga uit want “daar is het veel te warm voor”. Toen zei hij dat je in de kerk mocht komen als jezelf. Zoals je bent. Niet zoals anderen je misschien willen zien, maar 15 echt zoals je zelf bent. Ik denk daar vaak aan terug. Ook ik ga niet naar de kerk in mijn oude kleren, ik trek ook iets moois aan. Maar ik ga wel zoals mezelf, en waarom niet? Er zijn zoveel anderen, waarom zou ik mezelf dan niet mogen zijn in Gods huis, het huis van mijn Vader?



gepubliceerd Klokkeproat augustus 2023

Geen opmerkingen:

Een reactie posten