dinsdag 4 juli 2023

Wie is je vader, wie is je moeder?

Wie is je vader, wie is je moeder. 
Maar als je dat weet, weet je dan wie ik ben? Je weet dan uit wat voor nest ik kom. Maar nee, je kent me verder niet.


Ik heb namelijk, nog steeds, de liefste ouders van de wereld. Ze houden van mij, en van mijn gezin. Maar ze zijn zo anders als wat ik ben. Vandaag was ik boodschappen doen met mijn moeder. Gewoon, naar een winkelcentrum waar ze bijna nooit komt, ergens koffie drinken. Gewoon gezellig. En daar viel het me weer op. Mijn moeder is ontzettend merkentrouw. Ze koopt altijd de A merken (honig, knor enz) terwijl ik dat zo ontzettend niet heb. Mijn moeder kocht ook een paar pakjes macaroni mix. Terwijl ik dit zelf samenstel. En ze kocht voorgesneden groente (WAAROM? WE KOMEN VAN DE GROENTEBOER AF!) Mijn nieuwe kleren vind ze afschuwelijk, terwijl ik er zo blij mee ben en ze prachtig vind. 

Qua "mondwerk "lijk ik op mijn vader. Qua positieve inslag gelukkig ook. Maar verder. Politiek, klimaat, tv series,.... Zet ons een uurtje bij elkaar en we discussiëren er op los. Beide niet begrijpend waarom de andere de waarheid niet wil snappen. Gelukkig lopen de discussies nooit uit de hand. Want iemand zegt dan ineens "goh, hoe gaat het met je kippen" en pa en ik snappen beide de hint.

Er zijn ook overeenkomsten hoor.  Maar wat ik eigenlijk wil zeggen. Ook al ken je iemands familie, dat wil niet zeggen dat je direct een oordeel over die persoon moet hebben. Leer hem/haar eerst kennen. Wie weet wordt je verrast


Geen opmerkingen:

Een reactie posten