donderdag 13 juli 2023

Nieuwsdieet

 Ik vind het nieuws best wel interessant. Dus jarenlang keek ik het ochtendjournaal op 1 en daarna RTL Nieuws (stiekem hopend op Jan de Hoop) op 4.

Ook las ik de papieren krant, keek het 20 uur journaal en soms DWDD of Jinek of iets dergelijks

Maar  er gebeurd zoveel in de wereld waar ik bang van word. President Trump, Poetin, Oekraïne, Corona. In die tijd ben ik gestopt. IK WIL HET NIET WETEN. Nee, ik zeg het verkeerd. Ik wil het wel weten maar geen overbodige informatie waar ik niets mee kan. Ik vind het eng.  En natuurlijk wil ik weten wat er in de wereld gebeurd maar ik kan er niets mee. Ik kan de problemen niet oplossen. Ik kan alleen maar zo goed mogelijk leven. Dus lief zijn voor een ander en de natuur. 

Tegenwoordig lees ik, bijna dagelijks, de krant op mijn tablet en op zaterdag uitgebreid op papier.  Soms kijk ik journaal, maar vaak niet. En dat geeft zoveel rust!  De Gids en de Berkelbode spit ik door. En op social media lees ik ook van alles. En nee, ik weet alles niet meer. Maar is het nodig? Straks in november vervul ik mijn stemrecht naar eer en geweten. Daarvoor lees ik me goed in. In mooipraterij geloof ik niet meer.

met andere woorden. Ik zit op een nieuwsdieet. En ik ben al kilo's wereldzorgen afgevallen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten