dinsdag 14 juni 2011

waarom....

Waarom vertel ik NIEMAND dat ik weer voor controle moet bij de gynaceoloog. Waarom doe ik dat? Volgens mij om niet zenuwachtig gemaakt te worden. Of mischien om dat het niet belangrijk is? HET IS WEL BELANGRIJK. Of is het om mijn naasten niet ongerust te maken. Ik heb een aantal mensen die het wel willen weten, zodat ze mij kunnen steunen. Waarom wil ik hun steun niet dan? Gerrit mag het (natuurlijk ) wel weten, maar hij hoeft niet mee. Alleen als er iets geks is (andere gynaceoloog of zo) dan vind ik het fijn dat hij meegaat. Verder wil en zal ik het alleen doen. 1 telefoontje, en buuv gaat mee, of mijn moeder, of mijn vriendin, of natuurlijk Gait. Maar nee, ik vertik het. Ik wil alleen. ’s Avonds zal ik al die lieve mensen bellen en zeggen dat alles goed is. Dan krijg ik een verschrikte reactie." ooooo ik wist helemaal niet dat je voor controle moest' nee, dat klopt, dat wist je niet. Ik zit vreemd in elkaar. IK hoor soms nog wel eens dat ik zo vreemd positief met mijn kanker omgegaan ben. Ach, tja, ehm...... tja, zo ben ik. Maar ik heb ook zoveel geluk gehad. Pas toen de kanker uit mijn buik was, werd bekend dat het kanker was. Dus ik heb nooit met die angst gelopen. En inderdaad, ik ging altijd uit van een goede afloop. Ben ik er nog mee bezig? JA, maar niet heel heftig of zo. ik ben gewoon een vreemd mens. Dat nu toch wel iets zenuwachtig begint te worden voor dat onderzoek....... Dat onderzoek is gewoon niet prettig. Ik krijg vingers op plekken waar ik normaal geen vingers wil........ Maar ik heb een leuke gyn waar ik mijn vragen kwijt kan. Ik vertrouw haar alles toe. Ook wat ik met anderen niet deel. ach ja...........

1 opmerking:

  1. ik ken er wel meer die het zo doen hoor! het moet niet groter worden dan het is, en als het groot moet worden, dan kan dat altijd nog.
    heeeeuuuul veel sterkte!!!!!!
    jet

    BeantwoordenVerwijderen