donderdag 16 juni 2011

ikke ikke ikke

kijk eens hoevaak ik op vakantie ga?
kijk eens hoever ik op vakantie ga?
kijk eens in wat voor mooie auto dat ik rijd?
kijk eens   kijk eens
BAH

Wat lijken sommige mensen belangrijk.
En maar werken, en maar kopen.
Belangrijke dingen vergeten ze.
Kinderen naar de creche, en maar weer weg.

Ik hoorde laatst  dat de kinderen soms gewoon gedropt worden op hun clubje.
Er stopt een auto, kind eruit en snel weg. En dat soort kinderen wordt dan ook vaak te laat opgehaald.
Die ouders komen nooit kijken, nooit praten. Dat is toch niet gezond?

Weet je dat er heel veel organisaties zijn die lopen te springen om vrijwilligers?
En dat het altijd dezelfde mensen zijn die dat doen?

Ja, je kind of jij moet wel bij de voetbal. Maar helpen in de kantine? geen tijd.
Of een paar jaar in het bestuur zitten? Geen tijd. Maar zonder dat bestuur geen voetbal.
Overblijfouders, ook zoiets. Alle kinderen moeten kunnen overblijven.
Daar zijn allerlei regels voor. Overblijfkrachten worden zelfs betaald! Maar als er nu geen overblijfkrachten zijn?? Hoe gaan ze het dan doen?

Alle ouders zijn gek met klaarovers. Dankzij de klaarovers kan je kind alleen naar school fietsen.
Maar waarom zijn er dan te weinig klaarovers? Als elke ouder nu een 1x per week zou klaaroveren,........
maar nee, daar hebben ze/we geen zin in.

Als je mensen voor iets vraagt, willen ze ook vaak nog wel helpen. Als het maar eenmalig is. Niet structureel. Maar vrijwilligershulp hoeft niet veel tijd te kosten hoor. Dat ligt aan jezelf.
collecte lopen is maar 1week per jaar. En in de ene week ook nog maar een paar uurtjes


Tegenwoordig denkt bijna iedereen alleen maar aan zichzelf. En maar klagen..............

1 opmerking:

  1. je hebt in veel dingen gelijk,iedereen denkt ook teveel aan zichzelf. daarom doe ik dat ook, ik heb geleerd van het leven. ik krijg ook geen hulp van andere, dus zij ook niet van mij.
    maar ik ben er wel altijd voor mijn kids en te weinig voor mezelf.
    ik ben dan geen overblijfmoeder, ik zit nergens in het bestuur, ook geen brigadier daarom moet ik zelf zorgen dat mijn kids veilig op school komen door ze zelf te brengen en te halen.
    maar ik werk niet buiten de deur, ik heb geen luxe vakantie[ marokko, slapen op een matrasje met 8en in een kamer, geen warm water enz enz]heb een auto van 13 jaar. maar IK ben er wel voor mijn kinderen maar op een andere manier. ook ik drop mijn kinderen wel eens bij de training.... maar thuis zijn er ook nog 5 die op me wachten. zo heeft ieder mens zijn eigen leven, zijn eigen keuzes. gelukkig was jij in die positie dat je niet mee hoeft te werken zodat jij wel al die goeie dingen kon/kan doen, maar ieder mens heeft een eigen mening. maar dat er teveel mensen zijn die te materialistisch zijn, dat klopt helemaal. maar laat ze toch klagen....
    ieder mens gaat naar "boven" en krijgt zijn "straf".....
    liefs Diana

    BeantwoordenVerwijderen